positive vibes

Category : Hasse's Blog
hfmc01_054.jpg
photo by momodisson

The people I spoke to while on tour, some of them I had met before, some of them I hadn't, made me aware of one thing. They wanted us to keep the positive character we have in our sound. If I'm to believe the majority of those people, that's what separates us from a lot of bands today. It's not that I don't understand what they're saying but a lot of our music is in minor (as if that matters) and lots of the lyrics are far from uplifting. Still, if that one thing is important to some and it's the impression they get of our music it's fine by me. In fact it's great!

7 new songs later and all of a sudden those small "tour chats" just popped up in my head. To you guys, I really don't know what to say except for that I've written the songs the way I always do. One thing is for sure, the world out there doesn't exactly help out making the music and lyrics positive but imho I think I've managed to keep the balance in a good and "typical" HFMC kind of way (so far).

After some time off this summer it's time to get back in the groove again. Petrus Königsson and me will soon start mixing the "No Place Like Home" Live DVD and it won't take long until me and the lads will start to work with the new material. As if that wasn't enough, Kjell Sandberg and of course HFMC will finnish off the recording of the new song within the coming weeks. Busy times ahead...me like!

----------
ツアーで話をした人々、何人かは以前に会ったことがあり、何人かは会ったことのない人たちだったけど、彼らはある一つの事を僕に意識させたんだ。彼らは僕たちの音楽の中にあるポジティヴなキャラクターを保って欲しいと思っていた。もしこれらの人々の大多数を信じるなら、それは今時の多くのバンドと僕たちを分けているものだよね。彼らが言っている事を僕が理解していないのではないけど、僕たちの多くの音楽はマイナー調だし(あたかもそれが重要なことみたいに)、歌詞の多くは気持ちを高揚させるものとは程遠い。
それでも、そのことが誰かにとって重要で、彼らが僕らの音楽から受けた印象なら、僕にとっては問題ないね。むしろ、すごいことだよ!

7つの新曲の後で、突然、それらちょっとした「ツアー中のおしゃべり」が僕の頭に浮かんできたんだ。君たちに対しては、(新曲は)僕がいつも通り書いた曲である、と言う以外に、なんと言ったらいいか分からないな。ひとつ確かなことは、この世の中は、音楽や歌詞を肯定的に書くにはまったく助けにならないけど、個人的意見では、バランスを上手く、「典型的な」HFMCのやり方みたいなもので保ったと思うよ(今のところね)。

夏の休暇の後で、そろそろ流れの中へ戻る頃合いだ。Petrus Königssonと僕はすぐに、「No Place Like Home」ライブDVDのミックスをスタートして、それから、僕と他の連中が新しいマテリアルの作業を始めるまでには、そう時間はかからないだろう。それだけでも大変なんだけど、Kjell Sandbergと、言うまでもなくHFMCは、来たるべき日々に新しい曲のレコーディングを終わらせるつもりなんだ。忙しくなりそうだ・・・好きだけどね!

Comment

非公開コメント

プロフィール

momodisson

Author:momodisson
変なハードロックと、プログレの端っこが好きです。ビールも好きです。
HP: http://spellboundjp.web.fc2.com/

連絡はHP内にあるメールフォームからお願いします。

にほんブログ村 音楽ブログ プログレッシブへ

にほんブログ村 音楽ブログ HR/HMへ
にほんブログ村

click募金
NHK時計
※この時計の時刻は、閲覧しているパソコンのものであり、必ずしも正確な時間とは限りません
カテゴリ
最新記事
最新コメント
リンク
最新トラックバック
月別アーカイブ
検索フォーム
RSSリンクの表示
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる